דלג על לוח אירועים
לוח אירועים

אירועי היום

אבגדהוש

עיריית כפר סבא חתמה בימים אלו על מסמך ה B.R.T מערכת אוטובוסים חדשנית ומהירה

העבודות יתבצעו במקטעים, בשלב הראשון העבודות תתבצענה ברחוב תע"ש במחצית הראשונה של 2012, בשלב השני העבודות תתבצענה ברחוב ויצמן במהלך שנת 2014, ובהמשך בשלב השלישי העבודות יתבצעו ברחוב טשרניחובסקי ולאחר מכן יתבצעו עבודות בטבעת המזרחית של העיר.

עיריית כפר סבא חתמה בימים אלו על מסמך עקרונות מול כל ערי השרון ומשרד התחבורה, להקמה והפעלה של מערכת קווי ה- B.R.T Bus Rapid Transit, במטרה להקטין את גודש התנועה והלחץ בכבישים, להפחית בפליטת מזהמים לאוויר ובעוצמת הרעש, לשפר את איכות החיים והסביבה וכמובן, את השירות לתושבים.

הפרוייקט יכלול תחבורה ציבורית מהירה בין מזרח כפר סבא לרעננה, הרצליה עד לתל אביב. אומדן עלות הפרויקט כולו 998 מלש"ח, אורך התוואי כולו נאמד על 19 ק"מ: בהרצליה 8.5 ק"מ, ברעננה 4 ק"מ ובכפר סבא 6.5 ק"מ. בכל עיר יצאו מספר מכרזים לביצוע התשתית, כאשר המכרזים הראשונים יצאו בהרצליה ורעננה והם אמורים להתפרסם בדצמבר השנה, והיתר לאורך 2012 ו 2013. משך הביצוע מוערך בשלוש שנים של כל תשתית הפרויקט.

העבודות יתבצעו במקטעים, בשלב הראשון העבודות תתבצענה ברחוב תע"ש במחצית הראשונה של 2012, בשלב השני העבודות תתבצענה ברחוב ויצמן במהלך שנת 2014,  רחוב ויצמן ישודרג ויעבור מתחת פנים משמעותית.
  
ובהמשך בשלב השלישי העבודות יתבצעו ברחוב טשרניחובסקי ולאחר מכן יתבצעו עבודות בטבעת המזרחית של העיר.

קוים מזינים ינועו מהשכונות המזרחיות רחוב הנביאים והשקמה, מאזור עתיר ידע, תחנות הרכבת, שכונות עליה ושכונות ירוקות, ויתר אזורי העיר. בהמשך לבקשות וצרכי הקהילה העירייה נענתה להתנגדויות התושבים,ה brt לא ינוע ברחוב בן-יהודה לכל אורכו.
חשוב להדגיש כי ההסכם עם משרד התחבורה קובע כי הפעלת הbrt מותנית בפתיחת כביש 531 , העוקף המזרחי שלנו לכל אורכו, ומחלפיו.

במהלך העבודות ימצאו פתרונות תנועה ברחבי העיר, על מנת לאפשר את ביצוע העבודות תוך מינימום של פגיעה באורח החיים של התושב ובזמן קצר. בנושא הבטיחות בדרכים. יש לציין כי מעברי החציה, לאורך מסלול הקו ישודרגו ויותאמו לתדירות נסיעה צפופה של תחבורה ציבורית.
בנוסף יוצבו פתרונות חניה, בראש ובראשונה הקמת חניון דו קומתי במרכז העיר ליד השוק העירוני, הקמת חניון של 170 מקומות ברחוב התכנה באזור התעשיה , וחניון מוסדר ברחוב טשרניחובסקי , מול בית המשפט, במקום חניון העפר הנוכחי

העבודות ילוו בקשר מתמיד עם הציבור לאורך התוואי, כולל הערכות מקדימה, הסברה, פגישות משותפות, טיפול צרכי התושבים, הסוחרים ובעלי צרכים מיוחדים. במהלך העבודות יוקם מוקד במטרה לתת לתושבים מענה מהיר ומיידי.

מדובר במערכת ייחודית של אוטובוסים אשר ייסעו ברחובות הערים בנתיב נסיעה מיוחד ומוגבה מעט מיתר התנועה והם יזכו להעדפה ברמזורים לאורך כל התוואי. בתוואי ה-B.R.T ייסעו רק קווי המערכת. קווים אחרים לא יורשו לנוע על התוואי.
מערכת הB.R.T תציע לציבור הנוסעים רמת שירות גבוהה במיוחד וזמני נסיעה אטרקטיביים שיתחרו ברכב הפרטי. האוטובוסים רבי הקיבולת ינועו בתוואי הנסיעה בין ערי השרון לתל אביב. כל אוטובוס יהיה מסוגל להסיע כ-200 נוסעים.
באמצעות המערכת, יהיה ניתן להגיע מכל השכונות בעיר בקלות כאשר יפעל אוטובוס בתדירות מאוד גבוהה בכל שעות היום ולא רק בשעות השיא. אנשים ירדו בצורה נגישה ונוחה כאשר האוטובוסים החדישים יחוברו למערכת  ,GPSאשר תעדכן בזמן אמת את מרכז הבקרה, אודות קצב התקדמותם, לקבלת זכות קדימה בצמתים וברמזורים ומידע בזמן אמת לנוסע ברכב ובתחנות.

התחנות יהיו תחנות "חכמות" מעוצבות אשר יכילו מידע בזמן אמת כולל מידע אלקטרוני, שלט אלקטרוני שמודיע בעוד כמה דקות מגיע האוטובוס הבא. האנשים יקנו את הכרטיסים בתחנות בעמדה מיוחדת בתחנה ולא בעמדת הנהג.
התוואי הראשי של הרחובות יעבור שדרוג מהותי וישתנה ללא היכר, כולל החלפת כל התשתיות, מים ביוב, ניקוז, הטמנת קווי חשמל עיליים לתת קרקעיים, שדרוג אספלטים ומדרכות, יחודש ריהוט הרחוב ותאורת הרחוב.

יהודה בן חמו, ראש העיר:"מדובר באחד מהפרויקטים היותר חשובים והמשמעותיים לעיר כפר סבא כעיר ירוקה ולכן אנו מעודדים שימוש בתחבורה ציבורית. פרויקט ה-BRT הוא פרויקט מבורך, אשר מתיישב היטב עם חזון העיר הירוקה ועם הצעידה אל עתיד יותר נקי ובריא ופחות צפוף ומזוהם. יחד עם זאת, מכיוון שמדובר בתכנית תשתיתית בעלת השפעות מרחיקות לכת, אני חש חובה ואחריות גדולה לכך שהתכנית תתאים בצורה מיטבית לעיר ולתושביה. לכן אני רואה חשיבות רבה בשיתוף הציבור בתהליך כולו לאורך כל הדרך. אני רוצה להודות לאנשים שעמלו ימים כלילות על מנת שהפרויקט יצא לדרך: לעמירם מילר סגן ראש העיר ומחזיק תיק התחבורה, לצביקה צרפתי, סגן ראש העיר וממלא מקום, למהנדס העיר ארז אייזנר, אדריכל העיר יאיר גרול, ולכל צוות ההנדסה."
 
אשל ארמוני, מנכל העירייה: "הbrt הוא תחילתה של מימוש חזון לתחבורה ציבורית חדשנית ונגישה כמו בערים הגדולות בחו"ל. תוך 10 שנים רשת של תחבורה כזו תכסה את כל אזור המטרופולין של מרכז הארץ וכפר סבא תהיה חלק ממנה. ללא יציאה לדרך הזו, בתוך תקופה קצרה יתמלאו רחובות הערים בכלי רכב פקוקים וללא פתרונות חניה."


Bus
Rapid
Transit

זה אמין - תדירות גבוהה, מידע בזמן אמת, עדיפות ברמזורים, מהירות נסיעה
זה קל לשימוש - כרטוס "חכם" ומשולב בין קווים ומערכות
זה נגיש - דלתות רחבות, כניסה לאוטובוס במפלס התחנה, הנגשה לבעלי צרכים מיוחדים
זה נעים ונוח - שטח פנים מרווח, מערכות ישיבה נוחות ומערכות אקלים
וזה יפה - עיצוב מודרני ונעים לעין

הדפסשלח לחבר
דלג לתוכן העמוד