תלמידי תיכון "גלילי" בכפר סבא החליטו: מחברות OUT טלפונים חכמים IN
לוח אירועים
דלג על לוח אירועים

אירועי היום

לכל אירועי החודש
תוכן העמוד
דלג על תוכן העמוד

תלמידי תיכון "גלילי" בכפר סבא החליטו: מחברות OUT טלפונים חכמים IN

12/12/2016
תלמידי תיכון "גלילי" בכפר סבא החליטו: מחברות OUT טלפונים חכמים IN (הגדל תמונה)

אומרים שהטלפונים הניידים מפריעים לבני הנוער בלימודים, הם מסיחים את דעתם ומונעים מהם להתרכז בחומר הנלמד בכיתה, אך האם באמת השפעתם היא כזו מזיקה?  תלמידי כיתות יא' בבית הספר "גלילי" בכפר סבא מאמינים שלא. במסגרת מיזם לימודי ייחודי במינו משתתפים תלמידי כיתות י"א במגמת "גיאוגרפיה אדם וסביבה" ביום לימודים חוויתי  ובו הם מקבלים מטלות המבוססות על מיקום גיאוגרפי אותן הם פותרים בעזרת הטלפונים הניידים שלהם.

לדברי יהודה בן חמו ראש העיר: "אני מברך על המיזם החדשני ומאמין כי למידה חוץ כיתתית בטכנולוגיה עכשווית הופכת את התלמידים ליצירתיים, חקרניים, סקרניים ופורצי דרך בתהליך הלמידה"

כדי לבצע את המטלות נדרשים התלמידים לצאת לנקודות ציון בעלות עניין במרחב כפר סבא ולבצע משימות שונות באמצעות הטלפונים הניידים. על מנת לבצע את המשימות משתמשים התלמידים   באפליקציה Treasure – HIT   שפותחה  ב"מכון הטכנולוגי בחולון" ע"י סטודנטים לטכנולוגיות למידה. המשימות נבנו במטרה לנצל  את היכולות הרבות של הטלפון הנייד החל ממתן תשובות און ליין, משימות צילום, הקלטה והעלאת תוצרים לקבוצת פייסבוק ייעודית שנפתחה לצורך הפרויקט.

בתחילת יום הלימודים נפגשם כל התלמידים בנקודת מפגש שנקבעה בראש, שם מקבלת את פניהם אלונה ברוכמן רכזת מגמת גיאוגרפיה בבית הספר. אלונה מחלקת להם דפי משימה ובהן מספר תחנות עירוניות דוגמת גן הזיכרון, בניין העירייה, חצר השוק, מדרחוב ירושלים, קניון ערים ועד לתחנת הסיום בבית הספר "גלילי". בכל תחנה מחכות לתלמידים משימות ושאלות עליהן הם עונים באמצעות הטלפון הנייד. שאלות אלו העוזרות לתלמידים ללמוד ולהבין את המרחב העירוני.

לדברי אלונה ברוכמן מרכזת מגמת גיאוגרפיה בתיכון "גלילי": באמצעות השיעור החוויתי מקבלים התלמידים כלים רבים. כך לדוגמא הם לומדים על תהליך הפרבור, כלומר, עליות הדירות והקרקע בפרברים, השתנות של מחירי קרקע ממערב למזרח וכדומה וכל זאת באמצעות מידע בלוח יד2. כמו כן  התלמידים מתבקשים למדוד פרמטרים של מרחק ממקומות שונים באמצעות מפת גוגל או על מערכת GIS של העיריה והם בודקים האם המרחק משפיע על המחיר  והאם ישנם  גורמים נוספים המשפיעים עליו דוגמת קרבה לפארק, כביש ראשי ועוד".

בסוף הפעילות מתכנסים התלמידים ומנתחים את "המשחק" ומתכוננים ליום המשימות החוויתי הבא.
התלמידים מסכמים את החוויה ואומרים כי: "למידה בדרך זו היא שונה, אחרת, ומאפשרת לנו להבין טוב יותר את החומר הנלמד...." תלמיד נוסף אמר כי "יש לנו מבחן בקרוב ואני בטוח שזה המחיש לי טוב יותר את הנושא שאנו לומדים. אנו לומדים לשתף פעולה בינינו ובמהלך הפעילות  עבדתי עם תלמידים שאינם מהכיתה שלי. שיתוף הפעולה היה ממש מגניב"

 


הדפסשלח לחבר

חדשות נוספות

תפריט אייקונים
דלג על תפריט אייקונים
לוח מרקט כפר-סבא
קידום אתרים
דלג לתוכן העמוד