פתיחת תערוכה בגלריה: הסדנה של רע
מה חדש?
דלג על מה חדש?
עצור

מה חדש?

לכל ההודעות
לוח אירועים
דלג על לוח אירועים

אירועי היום

לכל אירועי החודש
תוכן העמוד
דלג על תוכן העמוד

פתיחת תערוכה בגלריה: הסדנה של רע

 

  

תערוכה חדשה:

 

הסדנה של רע – בית מלאכה לצילום, 2017–2018 

בהדרכת שרה פילר ונועה בן-נון מלמד

 

אמנים: נועה בכנר, גלעד בר שלו, אורית ברתיני שביט, דליה גל-סברדלין, אביטל הירש, דבי זימלמן, אמיר חן, אילת צורי

 

10.1.189 – 28.2.19

אוצרת: מאירה פרי־להמן

 

פתיחה חגיגית: 10.1.19 בשעה 19:30

 

נעילה: 28.2.19

 

שיחי גלריה: ימי שלישי 29.1.19 , 19.2.19 בשעה 19:00

 

גלריה עירונית רח' גאולה 12 כפר סבא

שעות פתיחה ימים א-ה 9:00 – 14:00, 16:00 – 20:00 שישי 9:00 – 12:00

 

 

The Print House Workshop 2017-2018

Taught by Sara Filler and Noa Ben-Nun Melamed

 

Artists: Noa Bachner, Gilad BAR Shalev, Orit Bartini Shavit, Amir Chen, Dalia Gal-Sverdlin, Avital Hirsch, Debbie Zimelman, Ayelet Zouri

 

Curator: Meira Perry-Lehmann

 

Opening: Thursday, 10.1.19  at 7:30 p.m.

 

January 10 – February  28  2019

 

תערוכה חדשה הסדנה של רע

 

הסדנה של רע – בית מלאכה לצילום, 2017–2018
בהדרכת שרה פילר ונועה בן-נון מלמד
מאירה פרי-להמן

 

תהליך העבודה של אמן מתאפיין פעמים רבות בבדידות, ויש אף הרואים בה תנאי הכרחי ליצירה. חוויה זו מקבלת ביטוי במגוון היבטיו של תהליך זה: בדידות מול הנייר הריק, הבד הלבן או גוש החומר הפיסולי; מול תקופתו של האמן או סגנונות אמנות מקובלים; מול דברי ביקורת; מול אוצרי מוזיאונים ובעלי גלריות, שאינם מרבים בביקורי סטודיו; ומול הקהל הרחב. האמנות נחשבת אמנם לשפה, כלומר לאמצעי תקשורת, אבל במקרים רבים איננה נגישה, גם לא לאנשי המקצוע – ומה יותר בודד מחוסר נגישות?


שרה פילר ונעה בן-נון מלמד מנחות זה ארבע שנים סדנה שנתית, המתארחת בחלל העבודה של רע – בית מלאכה לצילום, תל-אביב. הסדנה מציעה מסגרת קבוצתית המאפשרת פיתוח והבשלה של תהליכי יצירה אישיים. האמנים אינם יוצרים בצוותא, אלא נפגשים אחת לשבועיים, מציגים את יצירותיהם בפני עמיתיהם ומחליפים רשמים, דעות וביקורות. השיתוף תורם להפריה ולהעשרה הדדית. לדברי המנחות, הסדנה מתאפיינת בריבוי גישות למדיום – מצילום ישיר, שמתווך את המציאות בדרכים מגוונות, ועד התנסויות ביצירת דיאלוג ואינטגרציה בין שפות וסוגי מדיום שונים, בהם פיסול, צילום, ציור, וידיאו, קולאז' ואסמבלאז'. אמני התערוכה הנוכחית הם בוגרי בתי ספר לצילום ולאמנות, והעבודות המוצגות נוצרו במסגרת הסדנה בשנה האחרונה. אלה הן יצירות אישיות, המספרות על אירועים בעברם של האמנים או מציעות את נקודת מבטם על הסובב אותם. התערוכה, בדומה לסדנה, מאפשרת אינטראקציה ודיאלוג בין גופי עבודה אינדיווידואליים אלה.


נועה בכנר יוצרת תצלומים חידתיים ורגישים, העוסקים בגוף כמקור לחושניות ולכאב.

 

נועה בכנר, ללא כותרת, מסדרת Missing Person, 2018-2016.jpg

נועה בכנר, ללא כותרת, מסדרת Missing Person
 2018-2016


גלעד בר שלו מצלם בעיקר דיוקנאות. בלב עבודתו מפגשים עם אנשים ברחוב ועם סביבתם. לדבריו, הוא אוהב "אמריקנה" ונמשך ל"אנשים שאינם דומים לי".

 

גלעד בר שלו, ללא כותרת, 2018.jpg

גלעד בר שלו, ללא כותרת, 2018

 


אורית ברתיני שביט הקרינה שקופיות שצילם אביה, המנצח והמלחין גארי ברתיני, על דפי פרטיטורה שנותרו בידיה לאחר מותו – וצילמה אותם. בנוסף, יצרה צליל ואור בעבודת וידיאו, באמצעות טבעת הנופלת מראשו של מוט מתכת.


דליה גל-סברדלין חוזרת לתקופה קשה של טיפולים רפואיים. בקבוקי החומר הכימותרפי וכורסאות הטיפול מנותקים מהקשרם וצורתם מודגשת, תוך התרחקות מנקודת המוצא הצילומית לעבר ציור בצבעי שמן ואקריליק.


אביטל הירש גדלה בבני ברק. הסביבה, שבה מעולם לא חשה "בבית", נעשתה חרדית. היא מצלמת את חברותיה, שהתרחקו מהדת במידות שונות, על רקע נוף ילדותן.


דבי זימלמן התמקדה בשני פרויקטים: תהליך ההתרחבות והשינוי במודיעין, עיר מגוריה; וגילוי העולם הנסתר של נשים המשרתות בתפקידים קרביים.

 

דבי זימלמן, צילום, מסדרת מודיעין, העיר 2018.jpg

דבי זימלמן, צילום, מסדרת מודיעין, העיר 2018

 


אמיר חן יוצר קופסאות ומצלם אותן: קופסאות קטנות המאוכלסות בחפצים ובמיני חרקים, היוצרים יחד סביבה מדעית; וקופסה ששימשה במקור לאריזת מקרר, שבתוכה הוא מייצר חללים שנראים מוכרים אך הזויים.

 

אמיר חן, צילום, מסדרת אלכימיה, 2018.jpg

אמיר חן, צילום, מסדרת אלכימיה, 2018

 


איילת צורי אוספת ברחוב כרטיסי ביקור של מכוני ליווי, ואז ממיינת, מקטלגת, גוזרת ומדביקה אותם ליצירת רצף חדש של תצלומים וצורות המתרחקים מהמקור.


 The Print House Workshop 2017-2018
Taught by Sara Filler and Noa Ben-Nun Melamed
Meira Perry-Lehmann

 

An artist’s work is often lonely. This is even viewed by some as imperative to the creative process. This finds expression in many aspects: loneliness facing the empty page, white canvas, or lump of clay; facing the artist’s times or prevalent artistic styles; facing criticism; facing museum curators and gallerists, who do not often visit studios; and facing the public at large. Although art is considered a language or form of communication, in many cases it is not accessible to viewers or readily understood – and what could be lonelier than not being understood?


For the past four years, Sara Filler and Noa Ben Nun have been teaching an annual workshop at the Print House Workshop in Tel Aviv. The workshop offers a group framework in which to develop individual work processes. The artists do not create together; they meet once a fortnight, present their works to their colleagues, and share impressions, opinions, and reviews. This exchange contributes to mutual stimulation and enrichment. The teachers describe the workshop as characterized by diverse approaches to medium – from direct photography, which represents reality in diverse forms, to experimentation in dialogue and integration between different languages and mediums, including sculpture, photography, painting, video, collage, and assemblage. The artists in the exhibition are all graduates of schools of photography and art, and have created the works on view during the latest annual workshop. These are personal pieces, which recount events in the artists’ histories or offer their viewpoint on the world around them. The exhibition, much like the workshop, allows for interaction and dialogue between these individual bodies of work.


Noa Bachner takes enigmatic, sensitive photographs that address the body as a source of sensuality and pain.


Gilad Bar-Shalev mostly takes portraits. At the heart of his work are chance encounters with people in the street and their surroundings. He likes “Americana,” and is attracted to “people dissimilar to me.”


Orit Bartini Shavit screened slides taken by her father, the conductor and musician Gary Bartini, onto music scores he left behind on his death – and then photographed them. In addition, she created sound and light in her video work, produced by a ring that falls off a metal rod.

 

Amir Chen creates boxes and then photographs them: small boxes populated with objects and insects, that compose a scientific environment; and a box that originally contained a refrigerator, within which he produces spaces that seem familiar yet bizarre.


Dalia Gal-Sverdlin returns to a difficult period of medical treatments. The chemotherapy vials and treatment armchairs are disconnected from their context and their form is accentuated by departure from the photographic starting point toward oil and acrylic painting.


Avital Hirsch grew up in Bnei Brak. The city, where she never felt at home, has turned Orthodox. She photographs her friends, who have turned away from religious to varying degrees, against their childhood environment.


Debbie Zimelman has focused on two projects: the massive construction and changes taking place in her city, Modi’in; and an exploration of the unknown world of women in combat units.


Ayelet Zouri collects calling cards promoting prostitutes that are scattered in the street, and then classifies, cuts, and pastes them together to create new images and forms that are far removed from their source.

 

 

   


תאריך 10/01/2019 19:30
הדפסשלח לחבר

אירועים נוספים

תפריט אייקונים
דלג על תפריט אייקונים
לאתר מופעי התרבות
כל החוגים. כל המידע
קידום אתרים
דלג לתוכן העמוד