גוף ראשון יחידה - תערוכה חדשה בגלריה העירונית
תפריט ראשי- תרבות
דלג על תפריט ראשי- תרבות
מה חדש?
דלג על מה חדש?
עצור

מה חדש?

לוח אירועים
דלג על לוח אירועים

אירועי היום

לכל אירועי החודש
תוכן העמוד
דלג על תוכן העמוד

גוף ראשון יחידה - תערוכה חדשה בגלריה העירונית

תערוכת יחיד של האמנית דליה ריזל: פתיחה 10.2.13 בשעה 19:30
גוף ראשון יחידה - תערוכה חדשה בגלריה העירונית (הגדל תמונה)

דליה ריזל  Dalia Riesel
אוצרות: הדסה גורוחובסקי, נחמה גולן

 

פתיחה: 10.2.13 בשעה 19:30
שיח גלריה 6.3.13 בשעה 20:00

" גוף לי ניתן, ובו מה אעשה,
  והוא יחיד כזה ושלי כזה ?"
           אוסיפ מנדלשטם 1909, תרגום: יורם ברונובסקי
 
גוף ראשון יחידה” הוא כינוי גוף לאישה נוכחת. כזו היא טרילוגיית הפיסול של האמנית דליה ריזל המתמקדת בגוף האישה. לאורך שנות יצירתה בוחנת דליה בהתמדה את גוף האישה: פנים, טורסו וגוף במלוא קומתו.
בתערוכה “פנים אל פנים” שהוצגה בגלריה העירונית ברחובות (אוצרת נחמה גולן),
הסתפקה דליה בתבנית יציקה בודדת ששימשה אותה לחקירת הפנים. תוצרי חקירה זו הם יציקות ברונזה העוסקות בערכים פיסוליים כמו: פָּנים ואחור, מלא וריק, מסה וחלל.
הטיפול והחקירה במעטפת החיצונית של פני אנוש הפכה לכירורגיה פיסולית, המבקשת להתחקות אחרי הפָּנים והפְּנים. הצבת הפסלים על מצע המדמה עצמו ללוח שחמט העניקה להם רובד פרשני נוסף – כלי משחק.

 

 

"חבויה", 2012, תבליט, טכניקה מעורבת

 

 

בתערוכה “טורסו” שהוצגה בבית האמנים בתל אביב (אוצרת נחמה גולן), הציגה דליה יצירות המתארות את הגֵו (בטן, חזה וגב) ללא הגפיים והראש. זוהי “הבטן הרכה” של האישה על המשמעויות הנובעות מכך. ביצירות אלה מאזכרת דליה מסורת פיסולית ארוכה ונותנת לה פרשנות עכשווית. המרכיב הדומיננטי בבניית פסלי הטורסו הוא טקסטיל במגוון אריגים, גוונים וטקסטורות. כל אריג ואריג מעניק לטורסו את זהותו ואופיו. הצבת הטורסו כפסל קיר מעוררת את המתח שבין דו מימד לבין תלת מימד.

 

"נוכחת", פרט, 2012, ברזל וחוטי נחושת

 

בחלק השלישי של הטרילוגיה מופיע הגוף בשלמותו. כאן מובחנת עבודה חופשית ללא תבנית מנחה וללא מדיום מאחד, המאפשרת הבעה ותנועה שלא באו לידי ביטוי בפָּנים ובטורסו. בבניית הגוף ובעיבודו נוטלים חלק חומרים וטכניקות מסורתיים כמו ברונזה, ברזל ונחושת בנוסף על חומרים עכשוויים כמו פוליאסטר, אנרגיית אור, בדים וזרדים. אלה מעניקים לגוף האישה איכויות ופרשנויות שונות. לעיתים הגוף רך, פגיע, חשוף וחסר הגנה ולעיתים הוא יציב ונוקשה. פעם הוא צעיר ומלא עוצמה ולפעמים הוא מקומט ומדולדל. בטורסו נטול הגפיים והראש נעדרת אופציית תנועה פיזית ומחשבתית ואילו בגוף השלם מופיע ביטוי לתנועה גופנית מתפרצת.

פרטים נוספים,
הדסה גורוחובסקי    : 052-8628521 hadassa24@gmail.com
נחמה גולן             : 052-3789673 gnechama@zahav.net.il

הדפסשלח לחבר
קידום אתרים
דלג לתוכן העמוד