תערוכה: קו גיזרה: לצייר במספריים
תפריט ראשי- תרבות
דלג על תפריט ראשי- תרבות
מה חדש?
דלג על מה חדש?
עצור

מה חדש?

לוח אירועים
דלג על לוח אירועים

אירועי היום

לכל אירועי החודש
תוכן העמוד
דלג על תוכן העמוד

תערוכה: קו גיזרה: לצייר במספריים

 

פתיחה: יום שני,  13.7.15 בשעה 19:30


Opening: Thursday, 9/7/15 at 7:30 p.m

 

נעילה: 9.9.15

 

קו גיזרה: לצייר במספריים


Cutout  Line: Drawing with Scissors

 

איתמר בגליקטר, ניר דבוראי, רותי דה פריס, גיל דסיאנו ביטון, נעה יקותיאלי, ליאת לבני, קרן ענבי, איגור קפלונוביץ', לילך שרג
Etamar Beglikter, Nir Dvorai, Ruti De Vries, Gil Desiano Biton, Noa Yekutieli, Liat Livni, Keren Anavy,  Igor Kaplunovich, Lilach Schrag


אוצרת אחראית: מאירה פרי-להמן


בשיתוף עם מוזיאון ינקו דאדא, עין הוד

 

Curator in Charge: Meira Perry-Lehmann


In collaboration with the Janco-Dada Museum. Ein Hod

 

שיחי גלריה: 28.7.15, 11.8.15, 25.8.15, 8.9.15  בשעה 19:00

 

 

קו גיזרה: לצייר במספריים


התערוכה מציגה עבודות אמנות שנוצרו בטכניקות שונות, שכולן עונות להגדרה רחבה של המונח "מגזרת". חלק מהעבודות מבוצעות בטכניקה העממית של מגזרת הנייר, ואחרות מתרחקות ממנה או מציעות וריאציות עליה. האמנים המשתתפים בתערוכה מציירים ומפסלים במגוון חומרים באמצעות מספריים, סכינים, חיתוך לייזר ותוכנות מחשב. פעולת הריקון המאפיינת את מלאכת המגזרת יוצרת משחקי נגטיב ופוזיטיב המרחיבים את הגדרת היצירה בחלל, ורבות מהמגזרות בתערוכה נמצאות בתפר שבין הדו-ממד לתלת-ממד. התערוכה הוצגה בנוסח מעט שונה במוזיאון ינקו-דאדא בעין הוד, שם היו חלק מהעבודות ספציפיות לאתר. בעת המעבר לגלריה העירונית בכפר סבא, הותאמה התצוגה לחלל זה. את התערוכה בעין הוד אצרו גלית בן-עמי, רינה גנוסוב, רעיה זומר-טל ואורה קראוס. בגלריה העירונית כפר סבא האוצרת האחראית היא מאירה פרי-להמן.


אומנות מגזרות הנייר החלה, כנראה, כאמנות דקורטיבית עממית בסין לאחר המצאת הנייר במאה השנייה לספירה. משם הופצה ברחבי המזרח הרחוק ובעולם המערבי. אומנות עממית זו הייתה נפוצה גם בבתים יהודיים בכל העולם, בעיקר בעבודות עם מוטיבים דתיים, ומגזרות נייר מסורתיות יהודיות נוצרו כבר במאה ה-14 בספרד. לאחר השואה, ייצורן פסק כמעט לחלוטין. בסוף שנות השבעים למאה העשרים החל דור חדש של אמנים להחיות טכניקה זו, בין שבדרך המסורתית ובין שבמגוון טכניקות חדשניות, והמגזרת העממית המסורתית הפכה לכלי ביטוי באמנות העכשווית.


שלושה אמנים בתערוכה מציגים עבודות העושות שימוש בטכניקת המגזרת המסורתית. איתמר בגליקטר מציג את סדרת העבודות מצאנו נפט! – תגובה עכשווית לאסון האקולוגי של דליפת הנפט בשמורת עברונה.

 

איתמר בגליקטר, מתוך הסדרה משאבות ומפות, צילום האמן

 

המיצב של נעה יקותיאלי Uncontainable נוצר בהשראת תצלומי עיתונות של הרס בתים בעזה במבצע "צוק איתן" בקיץ 2014. בית וגן של קרן ענבי הוא בית קטן ואינטימי הבנוי ממגזרות עץ ונייר.

 

קרן ענבי, בית וגן, 2014-2015, מגזרת נייר

 

חמישה אמנים מציגים עבודות העשויות בטכניקות שמרחיבות את מושג המגזרת. גיל דסיאנו ביטון מציג את The White Forest, עבודה שנוצרה בעקבות אסון השריפה בכרמל מבדי ציור חתוכים, קרועים וגזורים. ניר דבוראי מצלם בתי שיכון, גוזר מהתצלומים מקטעים, ממיין את הגזירים ומשתמש בהם בעבודתו באופנים שונים.

 

ניר דבוראי , מזכרות , 2014

 

העבודה שער 2 של לילך שְרַג היא גלימה העשויה גזירי בד שנוצרו בגזירה תזזיתית של חולצות ובדים, שאותם חיברה בדבק ובחוטי ברזל. רותי דה פריס מציגה מגזרות דיגיטליות שיצרה באמצעות תוכנות אנימציה ועיבוד תמונות. העבודה האינטראקטיבית של איגור קפלונוביץ' היא תעתוע מגזרות משעשע ומקאברי. ליאת לבני מציגה מגזרות קרטון מכוסות חול, בעלות ממד פיסולי.

 

מאירה פרי-להמן
אוצרת
גלריה עירונית כפר סבא

 

רעיה זומר-טל
מנהלת ואוצרת ראשית
מוזיאון ינקו-דאדא, עין הוד

 

 

Cutout Line: Drawing with Scissors

 

The exhibition features works in a variety of techniques, all of which fall under a wide definition of "cutout." Some of the works are made in the popular technique of paper cutouts, while others move away or offer variations on it. The artists in the exhibition paint and sculpt in diverse materials using scissors, knives, laser cutting, or computer programs. The emptying act that characterizes cutouts results in plays of negative and positive, and consequently many of the cutouts on view are on the seam between the two- and three-dimensional. The exhibition was presented earlier this year in a slightly different version at the Janco-Dada Museum in Ein Hod, where some of the works were site-specific. In the transition to the Kfar Saba City Gallery, the installation has been adapted to suit their new site. At the museum, the exhibition was curated by Galit Ben-Ami, Rina Genussov, Ora Kraus, and Raya Zommer-Tal. At the Kfar Saba City Gallery the curator-in-charge is Meira Perry-Lehmann.
The origins of paper-cutout craftsmanship are probably to be found in the popular Chinese decorative folk art which developed following the invention of paper in the second century AD. From there it was disseminated throughout the Far East and the Western World. It was also common in Jewish homes around the world, where it was mainly used to produce items with religious motifs, and traditional Jewish paper cutouts were produced as early as the fourteenth-century in Spain. After the Holocaust, their production ceased almost entirely. In the late 1970s a new generation of artists began to make cutouts, some employing it in its traditional form and others in a variety of innovative ways, thereby turning it into a means of expression in contemporary visual art.
Three of the artists featured in the exhibition employ traditional form of cutouts. Etamar Beglikter shows the series of works We’ve Struck Oil! – a contemporary response to the oil leakage disaster at the Evrona Nature Reserve in 2014. Noa Yekutieli's Uncontainable was inspired by press photos of the destruction of houses in Gaza during Operation Tzuk Eitan in the summer of 2014. Keren Anavy's House and Garden is a small, intimate house made of wood and paper cutouts. Five of the artists present works that expand the notion of cutout. Gil Desiano Biton's The White Forest was produced from cut and torn canvases following the disaster of the 2012 Mount Carmel forest fire. Nir Dvorai photographs apartment houses and cuts the inages into fragments, which he then classifies and uses in his work in a variety of ways. Lilach Schrag's Gate 2 is a robe made of pieces of fabric produced by frenziedly cutting up fabrics and shirts, which she then joined together using glue and wire. Ruti De Vries shows digital cutouts produced by animation and image processing computer programs. Igor Kaplunovich's interactive work is a deceptive cutout which is both entertaining and macabre. Liat Livni's cardboard cutouts coated with sand have a sculptural aspect.

 

Meira Perry-Lehmann
Curator
Kfar Saba City Gallery

 

Raya Zommer-Tal
Director and Chief Curator
Janco-Dada Museum, Ein Hod

 

הדפסשלח לחבר
קידום אתרים
דלג לתוכן העמוד