ילדי הגן אחראים, מתחייבים ומעורבים
למענם, למענינו ולמען הדורות הבאים
יצירת וקידום מודעות ורגישות סביבתית, הפועלות בצורה מקיימת ומחנכת להתנהלות על פי ערכי הקיימות כדרך חיים בשגרת היומיום.
הגיל הרך הוא הגיל בו רוכש הילד את הערכים והרגלי החיים אשר ילוו אותו כבוגר. ישנה חשיבות רבה בהקניית הערכים העומדים בבסיס החינוך לקיימות, כבר בגיל הרך: התפעמות מיופיו של העולם, סולידריות חברתית, יצירתיות, אכפתיות ופעולה למען האחר – הסביבה והאדם. על כן, יש להתחיל בחינוך לקיימות מוקדם ככל האפשר, על מנת לחנך את דור המחר למודעות סביבתית ולטפח בוגרים אחראיים ואכפתיים, בעלי יכולת להשפיע על סביבתם.
התנסות הילדים עם הסביבה הטבעית מגיל צעיר היא נדבך בטיפוח כישורי החיים שלהם ומפתחת את המודעות לאיכות חיים לטווח הארוך.
עיסוק ומגע ביסודות הטבע (אדמה, מים, אויר) מסייע בפיתוח מודעות ואחריות אישית.
הציפייה לתוצרים מעודדת שיח חברתי סובלני ושיתופי.
לפעילויות אלו ערכים מקבילים בכל תחומי החיים: אהבת הארץ, כבוד, סובלנות, קבלה, שותפות.
הלימוד והפעילויות בתכנים סביבתיים מהווה הזדמנות להתנסות לימודית חווייתית, מאתגרת ומשמעותית אשר עונה על צרכים רגשיים, חברתיים, תרבותיים, מוטורים וקוגניטיביים של הילדים בגיל הרך.
הפליאה שביצירה, הצמחים ובעלי חיים מזמינה התבוננות, שאילת שאלות וחקירה מדעית.
יחד נבנה עתיד טוב יותר.
לחשוב עולמי, לפעול מקומי
ליצירת קשר ולקידום פעילויות בתחום גינה וקיימות בגן הילדים:
רן קראוס, רכז גינון חינוכי קהילתי, אגף קיימות וחדשנות.
טלפון: 09-7636540
כתובת דוא"ל: [email protected]