קטגוריה: חדשות כפר סבא

לראשונה: הספרייה העירונית בכפר סבא ייצגה את ישראל בכנס ספרנים בין-לאומי מקוון באבו דאבי


הספרייה העירונית בכפר סבא נבחרה השנה לייצג את ישראל בכנס ספרנים בין-לאומי, שהתקיים השנה באופן מקוון היישר מאבו דאבי – שבינה לבין ישראל נחתם לאחרונה הסכם שלום.

 

מפגש זום כנס הספרנים

כנס הספרנים הבינלאומי באבו דאבי. (צילום: עיריית כפר סבא)

 

מדי שנה מתקיים יריד ספרים בינלאומי באבו דאבי ובמקביל לו מתקיים כנס ספרנים. השנה, בשל מגבלות הקורונה לא התקיים יריד הספרים במתכונתו הפיזית, אלא הועבר יחד עם הכנס למרחב הווירטואלי.


מי שייצגה את מדינת ישראל בכנס היא הספרייה העירונית בכפר סבא, לראשונה בתולדותיה, וזאת לאחר שמנהלת הספרייה מיכל גאולה הוזמנה לכנס על ידי ארגון הספרנים האמריקאי ALA.


הכנס, הכולל נציגים מאבו דאבי ודובאי שבאיחוד האמירויות, ירדן, מצרים, אירלנד, לבנון וארה"ב, דן באתגרים שהציבה הקורונה בפני הספריות העירוניות, כאשר מדי ערב מתכנסים הספרנים בספריות השונות בארצותיהם, כדי להתחבר בזום להרצאות, להקשיב, ללמוד ולשאול שאלות.


"זו למידת עמיתים במיטבה", מספרת מנהלת הספרייה העירונית מיכל גאולה. "היה מאוד מרגש להיות נציגים של מדינת ישראל, במיוחד לצד ספרני ארצות המזרח התיכון, ביניהם מביירות, מקהיר, מעמאן ומאבו דאבי, וגם ספרני אירופה וארה"ב".


הכנס נפתח בדברים של יו"ר ארגון הספריות הציבוריות בארה"ב, מנהלת הספרייה הציבורית באבו דאבי ומנהל מחלקת הספריות בממשלת אירלנד, שהציגו את  ההתמודדות של הספריות הציבוריות בארצם עם אתגרי הקורונה.


"מסתבר, שהאתגרים דומים למרות ההבדלים הדמוגרפים והתרבותיים בין הארצות השונות, והדרכים להתמודדות בארצות השונות מעניינות", מספרת עוד מיכל. "היה מרתק לשמוע מהם על התחזיות שלהם לעתיד הספריות. כרגע, הספריות הציבוריות באמירויות הערביות סגורות לקהל, בדיוק כמו בישראל, והספרנים חייבים בבידוד. בהמשך, יתקיים דיון משותף  בנושא פיתוח צוותי הספרייה כתוצאה מהשינוי שחל באופן פעילות הספריות בזמן הקורונה. כולי תקווה שבשנה הבאה נוכל לטוס לאבו דאבי ולהשתתף פיזית בכנס וביריד הספרים. אני רואה חשיבות גדולה בהשתלמות הספרנים ובלמידת עמיתים תמיד, אבל במיוחד בתקופה של שינוי".