קטגוריה: חדשות כפר סבא
צומחות יחד מחדש: מועצת נשים עירונית משיקה קורסים וסדנאות במיוחד לתקופת הקורונה
מועצת הנשים העירונית של כפר-סבא משיקה בימים אלה לנשות העיר סל הרצאות וקורסים מקוונים, שיאפשרו להן להתמודד עם המצב המורכב עקב התפשטות נגיף הקורונה בישראל וההגבלות השונות, תחת הכותרת "צומחות יחד מחדש".

חברות מועצת הנשים העירונית. (צילום: בן ניקסון, עיריית כפר סבא)
משבר הקורונה הביא עימו שינויים רבים בחיינו בכלל ובחיי נשים בפרט, כאשר על-פי מחקר של המכון הישראלי לדמוקרטיה, הראשונות להיפגע משינויי התעסוקה היו נשים. על פי המחקר, נכון לתחילת אפריל, 48 אחוז מהנשים השכירות דיווחו כי יצאו לחופשה או פוטרו, לעומת 32 אחוז מהגברים.
שינויי התעסוקה לא פסחו גם על נשות העיר, ומועצת הנשים העירונית החליטה להרים את הכפפה ולהעניק לכל תושבות העיר, הזדמנויות חדשות לפיתוח הקריירה, על מנת לייצר אפיקי פרנסה שונים. זאת כאמור תחת הכותרת "צומחות יחד מחדש".
התוכנית החדשה כוללת הרצאות, סדנאות וקורסים מקוונים, בין אם ארוכי טווח או חד פעמיים, שיעניקו ידע וכלים לנשים, כמו גם השראה וחיזוק הביטחון העצמי, על מנת להתגבר על המשבר ולצאת ממנו חזקות מאי פעם.
התכנים המוצעים כוללים את "חוזרות ובגדול!" - סדנת תעסוקה מקוונת ומפגשי ייעוץ אישיים לנשים בגיל 55 ומעלה בשיתוף קהילת ה"חמישישיות" של מועצת נשים עירונית ובתמיכת עיריית כפר-סבא, מועצת נשים משרד העבודה והרווחה וג'וינט ישראל.
סדנת "חוזרות ובגדול" הורכבה מששה מפגשים ב-ZOOM והתקיימה במהלך ספטמבר, במהלכם דובר על עולם התעסוקה העכשווי, שיקולים בבניית קריירה, כתיבת קורות חיים מותאמים למשרה, עוגנים בניהול קריירה, נטוורקינג וחיפוש משרות ברשת, ועוד.
סדנה נוספת פרי שיתוף פעולה של קהילת "החממה לשכירות ולמנהלות" של מועצת הנשים ומרכז הצעירים העירוני, היא "בואו נתקדם" - המבקשת להעניק כלים לפיתוח מיומנויות נדרשות בשוק העבודה המשתנה והמיועדת למי שמבקשות לפתח את הקריירה שלהן בדיוק עכשיו תוך שימת דגש על הקפיצה הבאה קדימה.

קהילת "החמישישיות". (צילום: עיריית כפר סבא)
במקביל לקורסים, מתקיימות גם הרצאות בנושאי תעסוקה בעולם המשתנה, וקהילות הקריירה של מועצת נשים, "החממה לשכירות ולמנהלות" ו"מועדון נשות העסקים", פעלו כולן יחד ליצירת מפגש "לנהל את הקריירה בעולם החדש", והבנה טובה יותר של מה צופן העתיד התעסוקתי שלנו.
בנוסף, במהלך חודש ספטמבר יפורסם סקר "מצביעות ומשפיעות" בו יוכלו כל נשות העיר לבחור הרצאה אחת מעוררת השראה, מפי מרצות ומרצים מהשורה הראשונה בישראל.
עו"ד עדי לוי-סקופ, יו"ר מועצת נשים עירונית: "אני גאה ומברכת על השקת פרויקט 'צומחות יחד מחדש' של מועצת נשים. הפרויקט מהווה נדבך במימוש חזוננו להוביל ולקדם יוזמות שמטרתן פיתוח וקידום אישי של נשות העיר, במיוחד בתקופה מורכבת זו על שלל אתגריה. עיריית כפר סבא ומועצת נשים ימשיכו לפעול במתן כלים, ידע, תמיכה וסיוע להצלחת נשות העיר. אני מודה לכל השותפות להובלת הפרויקט ופונה לכל נשות העיר להצטרף לשלל התוכניות ואף להציע יוזמות חדשות ונוספות בתחום".