קטגוריה: חדשות כפר סבא

עיריית כפר סבא הגישה תלונה במשטרה בגין ונדליזם והשחתת יצירות אומנות בפארק העירוני



מעשי הוונדליזם החלו ביום שישי בשעות אחר הצהריים, אז השחיתו אלמונים חמישה ציורים המוצגים בפארק במסגרת תערוכת "אומן בעירו" - תערוכת חוצות מתחלפת בפארק העירוני, המציגה את יצירותיהם של אומני עמותת "אומן בעירו" הכפר-סבאית.

 

יצירת אומנות שהושחתה

 

יצירת אומנות שהושחתה 

שתיים מיצירות האומנות שהושחתו. (צילומים: עיריית כפר סבא)


מעשי הוונדליזם כללו קריעה של חלק מהיצירות, המוצגות בשלב ב' של הפארק סמוך לבוסתן הפארק, ככל הנראה באמצעות סכין, ופגיעה באמצעות חפץ.


בתחילת השבוע התגלה מעשה ונדליזם נוסף, כאשר ציור נוסף המוצג במסגרת התערוכה בשלב א' של הפארק, סמוך לבית הקפה, הושחת אף הוא ונקרע על ידי אלמונים, ככל הנראה באמצעות סכין חדה.


ראש העיר, רפי סער: "אנו רואים בחומרה רבה כל מעשה ונדליזם ואלימות, וננקוט בכל הצעדים העומדים לרשותנו על מנת למצות את הדין עם האחראיים למעשי הוונדליזם ולהרס יצירות אומנות מקסימות, שנוצרו על ידי אומנים מקומיים והמוצגים לרווחת הציבור. אני סמוך ובטוח כי חקירת המשטרה בנושא תהיה מקיפה ותביא ללכידת האשמים במעשה".


כאמור, ביום רביעי הגיע מנהל הפארק העירוני, מוטי מורי, לתחנת משטרת כפר סבא, והגיש בשם העירייה תלונה בגין השחתת יצירות האומנות. במקביל, פנתה עיריית כפר סבא לאומנים שיצירותיהם הושחתו בזדון, תממן את הדפסת היצירות מחדש ואלה ייתלו שוב במסגרת התערוכה.