קטגוריה: חדשות כפר סבא
בית המשפט המחוזי דחה עתירות שהוגשו נגד תוכנית "מהיר לעיר" וקבע: העירייה התנהלה בשקיפות וההחלטות התקבלו במקצועיות ובהתאם לדין
בית המשפט המחוזי מרכז-לוד דחה היום (חמישי) שתי עתירות שהוגשו על ידי תושבים ובעלי עסקים נגד תוכנית "מהיר לעיר" ושיבח את התנהלות העירייה בכל הנוגע לקבלת ההחלטות בתוכנית ושיתוף הציבור.

הדמיה מהיר לעיר בכפר סבא
מדובר בעתירות שהוגשו נגד העירייה, הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה, חברת "נתיבי איילון" ומשרד התחבורה, כאשר טענות העותרים היו בעיקרן, כי ההחלטה בדבר ביצוע העבודות להכשרת נת"צ שמאלי ברחוב ויצמן בכפר סבא ללא תוכנית מפורטת והיתר בניה תואם, נעשתה בחוסר סמכות ולפיכך היא פסולה ובלתי חוקית. עוד טענו העותרים, כי החלטת הרשויות להוציא אל הפועל את הפרויקט לוקה בחוסר סבירות קיצוני וכי ההחלטה אף התקבלה תוך הפרת חובת ההגינות המוטלת על העירייה, אשר מחויבת לשמוע את הציבור ולשקול שיקולים ענייניים.
בית המשפט דחה כאמור את טענות העותרים וקבע, כי ההחלטה להקמת הנת"צ במסגרת פרויקט מהיר לעיר אינה לוקה בחוסר סמכות, וכי האופן בו פעלה העירייה לשיתוף הציבור תורם לחיזוק הלגיטימציה של ההחלטה המינהלית.
עוד קבע בית המשפט, כי "פעולות הרשויות למימושו של פרויקט 'מהיר לעיר' נעשו כדין".
על פי עיקרי פסק הדין, ההליכים המנהליים הכרוכים בביצוע הפרויקט נעשו באופן תקין ואין בהם פגמים מהסוג שמצדיק את התערבות בית המשפט בהחלטות הרשות.
עוד נקבע בפסק הדין, כי הפרויקט הינו בעל אופי ציבורי מיוחד, שאמור לתת תנופה לחיי החברה, הכלכלה והתרבות בעיר, וכי "לא מן הנמנע שעבודות ביצוע הפרויקט יגרמו לאי-נוחות לעותרים. אולם, יש לזכור כי תכליתו של הפרויקט היא לשרת את האינטרס הציבורי, בכך שתיווצר רשת מטרופוליטנית רציפה, יעילה ונוחה של צירי העדפה לתחבורה ציבורית שכוללת נת"צ עם העדפה ברמזורים, סלילת שבילי אופניים ושדרוג המרחב העירוני".
באשר לסלילת נת"צ שמאלי, קבע בית המשפט: "ההחלטה התקבלה על פי ההנחיות המינהליות ועל פיה הוראות המקצועיות הרלבנטיות".
בית המשפט אף התרשם ושיבח את פעילות העירייה בכל נושא שיתוף הציבור בתוכנית וקיום כנסים ציבוריים ומפגשים עם נציגי הוועדים השונים, כמו גם ביצוע תיקונים בתוכנית ושיקוף והנגשת כל המידע באתר העירייה.
סגן ראש העירייה ומחזיק תיק התחבורה עילאי הרסגור-הנדין: "פסק הדין החד משמעי של בית המשפט סוגר סופית את הגולל על כל הטענות הלא מבוססות והידיעות הכוזבות שהופצו. לאחר סיום משבר הקורונה יחזרו בעיות התחבורה הקשות, ולהן הפרויקט נותן מענה. יהיה לנו נתיבי תחבורה ציבורית מהירים עם הוספת קווים רבים ויעילים, שבילי אופניים ושדרוג כולל של מרכז העיר. זהו ניצחון לעירוניות המקיימת בכפר סבא ולתושבים הרבים שעומדים מאחורינו ומחזקים אותנו בדרכנו. אנחנו נמצאים בימים אלה בעבודות מואצות, תוך ניצול הכבישים הריקים על מנת להקדים את לוחות הזמנים ולהפוך את התהליך לקל אף יותר עבור הציבור הרחב. נמשיך לשתף את הציבור בתוכניות בשקיפות מלאה גם לקראת ביצוע המקטעים הבאים".