קטגוריה: חדשות כפר סבא

"אפשריבריא בכפר סבא" יוצאת לדרך זו השנה השנייה


 

העיר כפר סבא הוכרה על ידי התוכנית הלאומית "אפשריבריא בעיר" ומשרד הבריאות כרשות "אפשריבריא בכפר סבא" זו השנה השנייה ברציפות וזכתה לתמיכת משרד הבריאות לביצוע תוכניות במסגרת קול קורא בשנת 2020, בסכום של כ-300 אלף שקל.


ראש העיר, רפי סער: "העיר כפר סבא מקדמת אורח חיים בריא ופעיל בכל הגילים. תוכנית 'אפשריבריא' היא חלק מפעולות רבות שמקיימת העירייה במהלך כל השנה במסגרת נושא חשוב זה, בין היתר על ידי הקמת מתקני כושר חינמיים ברחבי העיר, פעילויות בנושא תזונה נכונה וספורט לכלל תושבות ותושבי העיר, בשיתוף יחידות העירייה השונות, ועוד. כפר סבא מקיימת הלכה למעשה את הפתגם 'נפש בריאה בגוף בריא ותמשיך לפעול למען בריאותם וחוסנם של כלל תושביה במגוון תוכניות שונות'".

 

מחזיקים תעודות במעמד הכרזת העיר כמקדמת בריאות הגוף והנפש

הכרזת העיר כמקדמת בריאות הגוף והנפש  (צילום: עיריית כפר סבא)


על פי החלטת משרד הבריאות, תקבל העירייה תמיכה לשנת 2020 מוועדת התמיכות הממשלתית עבור ביצוע תוכנית "אפשריבריא בעיר" המנוהלת כפר סבא באמצעות המחלקה לקידום הבריאות והחוסן העירוני.


במסגרת מיזם "אפשריבריא בכפר סבא", אליו הצטרפה העיר בחודש מרץ 2019, הופצה בימים אלו ערכה ייחודית לכל גננות גני הילדים בעיר, הכוללת משחקים ובובת משחק, לקידום נושא הבריאות, תזונה ואורח חיים בריאים החל מהגיל הרך.


כאמור, בחודש מרץ האחרון הצטרפה עיריית כפר סבא הצטרפה למיזם, בו משתתפות השנה 42 רשויות מקומיות בלבד מכל הארץ (מהן 12 רשויות חדשות) שעמדו בתנאי הסף המקצועיים של התוכנית אותה מנהלות בעיר מנהלת המחלקה לקידום הבריאות וחוסן עירוני שרון ג'ורג'י, מנהלת הפרויקטים במחלקה שירה זימנר והדיאטניות מיכל סגל ומיטל מיניסטר.


כחודשיים לאחר מכן התקיימה בעיר ועדה חגיגית בנושא, בה הכריז ראש העיר רפי סער על כפר סבא כעיר המקדמת את בריאות הגוף והנפש, כאשר המפגש התקיים בנוכחות סגן ראש העיר ומחזיק תיק הבריאות דני הרוש, נציגים ממשרד הבריאות, השלטון המקומי, רשת ערים בריאות, תוכנית "אפשריבריא" בעיר, התוכנית הלאומית למניעת אובדנות, משרד החינוך, מרכז חוסן ע"ש כהן האריס, בית החולים מאיר, קופות החולים, ארגוני המתנדבים והנהגת ההורים העירונית.


במסגרת הוועדה הוצגה התוכנית העירונים לקידום אורח חיים בריא ופעיל, בין היתר על ידי עידוד פעילות גופנית וחינוך להרגלי תזונה נכונה כבר מגיל הגן, וכלה במתן כלים להתמודדות עם מצבי לחץ ומצוקה, קיום תוכנית חוסן במוסדות החינוך בעיר ותוכנית חוסן זה"ב לתושבים הוותיקים.