תערוכה חדשה:
למה אני לא מציירת ירקות
ציקי אייזנברג, מארק יאשאייב, מיכל ליברמן,
חנה אנושיק מנהיימר, פסי קומר
אוצרת: הגר רבן
15/3/22 – 11/5/22
פתיחה חגיגית: יום שלישי 15/03/22 בשעה 19:30
נעילה: 11 במאי 2022
שיח גלריה והשקת קטלוג: יום שבת, 9 באפריל 2022, בשעה 11:00
Why I Do Not Paint Vegetables
Tziki Eisenberg, Pesi Komar, Michal Lieberman,
Chana Anushik Manhaimer, Mark Yashaev
Curator: Hagar Raban
Opening: Tuesday, March 15, 2022 at 7:30 pm
Closing: May 11, 2022
Gallery talk and catalogue launch: Saturday, April 9, 2022 at 11:00 am
אודות התערוכה
למה אני לא מציירת ירקות
בתולדות האמנות המערבית נחשבו הציור והצילום במשך זמן רב לכלים לתיעוד המציאות הקיימת, הקשורים במושגים כגון אמת, קיום והוכחה. האמנים והאמניות המשתתפים בתערוכה עושים את ההפך הגמור: הם מבקשים לתעד אובייקטים שהם עצמם מייצרים, או כאלה שהפעילו עליהם שלל מניפולציות חומריות וחזותיות עד שהפכו לדבר מה חדש.
בתמונה: מיכל ליברמן, שתי כוסות פורצלן על קרש עגול, 2020, שמן על נייר מודבק על עץ, 21X14.5 סמ. צילום אבי אמסלם
הציורים הריאליסטיים של מיכל ליברמן מציגים כלי פורצלן לבנים וחלקים. מה שנראה בתחילה כציור סטנדרטי של טבע דומם, הוא למעשה תיעוד של כלים שיצרה ליברמן בעצמה. עבודת אובניים וציור מהתבוננות הם עבורה מהלכים חושניים משלימים, המכוננים מערכת יחסים בין העולם התלת-ממדי והדו-ממדי. פסי קומר יוצרת אובייקטים פיסוליים גיאומטריים המזכירים מודלים אדריכליים, ומתעדת אותם בווידיאו תוך כדי תנועה, סיבוב או צביעה, ובכך מעוררת אשליה של תהליך רישומי או ממוחשב. הפעם היא מציגה תהליך הפוך, שבו הדימוי המצולם מציג דווקא את מהלך העבודה על האובייקט, והאובייקט הוא התוצר הסופי.
בתמונה: פסי קומר, שליטה בחומר (מודל 2), סדרה מתוך 4 2019, עץ צבוע, 10X10X10 סמ
סדרת העבודות החדשה של ציקי אייזנברג חושפת את אופן העבודה האופייני לו, שכולל תהליכים חומריים המחוללים שינויים בצורתם, צבעם, גודלם ומרקמם של האובייקטים שהוא מצלם בסטודיו. באמצעות הצבה מוקפדת, אובייקטים אלה בוראים עולם חדש, המתקיים רק בתוך הדימוי הצילומי. מכלול העבודות שמציגה חנה אנושיק מנהיימר נשען על אביזרי פרפורמנס המלווים אותה בעבודותיה, ומשמשים בסיס הן לעבודות וידיאו הן לסדרת רישומים צבעונית ואינטימית, המוצגת כאן לראשונה. הרישומים, בתורם, הופכים למקור לעבודת אנימציה חדשה.
בתמונה: מארק יאשאייב, המלאך, 2022, הדפסת דיו על נייר ארכיבי, 120X100 סמ, ומיצב תלוי-מקום, מדיה מעורבת, מידות משתנות
עבודתו של מארק יאשאייב מציגה קונסטרוקציה פיסולית מחפצים מצויים, שאותה בנה לצד אחד מקירות הסטודיו. הגרוטאות הבלויות לא מתועדות במקום הימצאן המקורי ברחוב: הן נאספות אל הסטודיו, ומאורגנות שם לכדי מערום גיאומטרי מתוכנן, בהשראת מסורת הקונסטרוקטיביזם הרוסי מצד אחד, ורישומיו של פול קליי מצד שני.
בתמונה: ציקי אייזנברג, מתווה לכיכר (5), 2021, הזרקת דיו על נייר ארכיבי, 120X90 סמ
הדימויים המוצגים בתערוכה אינם מבקשים להפגיש אותנו עם תיעוד של מציאות קיימת, אלא של מציאות פנימית, המתקיימת אך ורק בין כותלי הסטודיו. אנו עדים לתהליך מעגלי כמעט, שבו האמנים מייצרים בתלת-ממד עולם שאותו הם מבקשים לאחר מכן לתעד בפורמט דו-ממדי – ולעיתים עוברים, הלוך ושוב, בין שני הקצוות.
בתמונה: חנה אנושיק מנהיימר, פרט מתוך סדרת רישומים בטכניקה מעורבת, 2017-2021, מידות משתנות.
הגר רבן
גלריה עירונית כפר סבא, בית התרבות ע"ש רייזל, רח' גאולה 12
שעות פתיחה: ימים א'–ה' בין השעות 09:00 עד 21:00.
להסדרי נגישות פרטניים: טל': 09-7649303, מייל: [email protected]
הכניסה בהתאם להנחיות משרד הבריאות.
מתי?
ביום שלישי, ה-15 במרץ 2022
בשעה: 19:30
הוסף ללוח שנה 2022-03-15 19:30:00 0000-00-00 Asia/Jerusalem פתיחת תערוכה בגלריה: "למה אני לא מציירת ירקות" למידע מלא: https://www.kfar-saba.muni.il/events/1048/ 18
איפה?
בית רייזל, גאולה 12