מהיר לעיר
  • פרויקט מהיר לעיר
תוכן העמוד
דלג על תוכן העמוד

פרויקט 'מהיר לעיר'

 

 לתושבי כפר סבא ובעלי העסקים ברחוב וייצמן,

השנה יחלו עבודות מקדימות לפרויקט "מהיר לעיר" בכפר סבא.
מהיר לעיר הוא פרויקט לאומי בהובלת משרד התחבורה וחברת נתיבי איילון ליצירת רשת רציפה של נתיבי תחבורה ציבורית ב-17 רשויות מקומיות במטרופולין תל אביב-יפו. כפר סבא היא אחת מתוך 17 רשויות מקומיות שמימשו את זכותן וחתמו על השתתפות בפרויקט.

רשת הנת"צים (נתיבי תחבורה ציבורית) תביא לשיפור רמת השירות של התחבורה הציבורית, צמצום זמני הנסיעה, הגברת התדירות של האוטובוסים, נוחות ונגישות הנסיעה לקהלי יעד גדולים יותר.

הצטרפותה של כפר סבא לפרויקט הארצי היא חלק משיפור השירות לתושבים הן מבחינת דרכי תחבורה יעילות יותר והן מבחינת הפחתת זיהום אוויר, כאשר במסגרת הפרויקט, יתקיימו לצד נתיבי ההעדפה, עבודות לשיפור פני העיר, סלילת שבילי אופניים, הקמת תחנות אוטובוסים חדישות ועוד, במימון משרד התחבורה.

כתמיד, אנחנו מבקשים ליידע אתכם בשקיפות אודות רכיבי הפרוייקט, הן בשלב העבודות והן לאחר סיומן:

  •  נתיב אחד מתוך השניים הקיימים כיום, לכל כיוון, ברחוב ויצמן וטשרניחובסקי, יוסבו לנתיבי תחבורה ציבורית (נת"צים).

  • מלבד הסבת נתיבים לנתיבי תחבורה ציבורית, יתבצעו גם עבודות לחידוש הרחובות לרבות סלילת שבילי אופניים יעודיים, שידרוג המדרכות, תוספת ריהוט רחוב, תאורת הרחוב ויצירת זהות אדריכלית אחידה, ייחודית ואטרקטיבית לרחוב וייצמן. 

  • הנת"צים יסומנו בנתיבים השמאליים ברחוב וייצמן לכל כיוון.

  • העבודות יתבצעו במקטעים:
    לקראת סוף 2018 צפויות להתחיל העבודות במסגרת מהיר לעיר:
    • בשלב הראשון תבוצע סלילה זמנית במרכז הכביש ברחוב ויצמן עד לרחוב העמק, ותישמר האפשרות לנסיעה בשני נתיבים לשני הכיוונים – בדיוק כמו היום.

    • החל מיולי 2019 ובמשך כ- 30 חודשים יתקיימו עבודות במקטעים שונים על רחובות ויצמן וטשרניחובסקי, כאשר בכל זמן במהלך העבודות תתאפשר נסיעת רכבים בנתיב אחד לפחות לכל כיוון.

  • תכנון הפרויקט בוצע בקפדנות כדי להבטיח את צורכיהם של העסקים באזור, במהלך העבודות ולאחר סיומן לרבות נגישות מבקרים לחנויות, ונגישות לרכבים מסחריים לשם פריקה וטעינה.

  • הפרויקט יבוצע בתיאום עם בעלי העסקים, תוך שמירה על קשר רציף איתם באמצעות מוקד העירייה, קשרי קהילה מטעם חברת נתיבי איילון ובליווי כלל הגורמים המקצועיים בעירייה.  כל פנייה תיענה באופן מסודר ומהיר.

הפרויקט יתרום לשגשוג הרחוב, הסוחרים והתושבים כולם.

 

נשמח לעמוד לרשותכם לכל שאלה והבהרה, במוקד 106.   

  קישור לעלון מידע מהיר לעיר

עלון לתושב

קישור למצגת מידע על הפרויקט

מצגת מידע על הפרויקט


עיריית כפר סבא קיימה כנס שיתוף ציבור שני בנושא התוכנית התחבורתית 'מהיר לעיר'

כפר סבא היא הרשות הראשונה בארץ שפתחה במהלך לשיתוף הציבור (30/07/2018)

 

משתתפים בכנס שיתוף הציבור


שאלות 
ותשובות  

מה זה "מהיר לעיר"?

משרד התחבורה מקדם פרויקט לאומי ליצירת רשת רציפה של נתיבי תחבורה ציבורית ב-17 רשויות מקומיות במטרופולין תל אביב-יפו.
חברת נתיבי איילון אמונה על הקמת הנתיבים באורך של כ-160 ק"מ ברחובות מרכזיים ברשויות המקומיות, במקביל לחברת נתיבי ישראל, שאחראית על הקמת הנתיבים באורך של כ-100 ק"מ בנתיבים בינעירוניים ראשיים.
כפר סבא היא אחת מ- 17 הרשויות המקומיות שחתמו על הסכמים לקידום הפרויקט בתחומן: רמלה, לוד, בת-ים, חולון, הוד השרון, קריית אונו, תל אביב-יפו, הרצליה, ראשון לציון, רעננה, כפר סבא, רמת גן, בני ברק, אור יהודה, פתח-תקווה רמת השרון וגבעתיים.
רשת הנת"צים תביא לשיפור רמת השירות של התחבורה הציבורית בהיבטי מהירות, תדירות, נגישות, אמינות ונוחות.
הפרויקט יכלול: שיפורים בטיחותיים, סלילת שבילי אופניים, העדפה ברמזורים, הוספת שלטי מידע בזמן אמת, שדרוג תחנות האוטובוסים וסביבתן, תמרור וסימון צירי העדפה, תוספות שירות, הנגשת הסביבה לכלל האוכלוסייה, וטכנולוגיות כרטוס ועלייה מדלת אחורית.

 

לראש העמוד לראש העמוד

מה מתוכנן בכפר סבא?

נתיבי תחבורה ציבורית ברחובות הראשיים של כפר סבא, אשר ישפרו את המהירות, התדירות, הנגישות, הנוחות והאמינות של התחבורה הציבורית במקום, תוך תרומה להפחתת גודש התנועה, שיפור איכות הסביבה ושידרוג מראה רחוב ויצמן בכפר סבא. התחבורה הציבורית והאופניים יהיו אלטרנטיבות ראויות לשימוש ברכב הפרטי. בנוסף, במסגרת הפרויקט תיוצר זהות אדריכלית אחידה, ייחודית ואטרקטיבית ברחוב, תנועת הקונים ברחוב צפויה לגדול ובכך גם לחזק את כוחם של העסקים במרכז העיר.
לראש העמוד לראש העמוד

מה זה נתיב תחבורה ציבורית (נת"צ)?

נתיב תחבורה ציבורית הוא נתיב בכביש המיועד לתחבורה ציבורית, הנתיב יכול להיות מיועד לתחבורה ציבורית בכל שעות היום, או רק בשעות מסויימות מוגדרות.
לראש העמוד לראש העמוד

איפה יסומנו נתיבי התחבורה הציבורית בכפר סבא?

בכפר סבא יוסבו נתיב אחד מתוך השניים הקיימים כיום, לכל כיוון, ברחוב ויצמן, לנתיבי תחבורה ציבורית. הנת"צים יסומנו בנתיבים השמאליים לכל כיוון.
לראש העמוד לראש העמוד

מדוע כפר סבא צריכה נתיבי תחבורה ציבורית?

הצפיפות בכבישי ישראל היא הגבוהה ביותר מבין המדינות המפותחות. הפקקים יוצרים נזקים כלכלים, בריאותיים, נפשיים וסביבתיים. בעולם כבר הבינו שהפתרון לפקקים הוא השקעה בתחבורה ציבורית. בערים בהן הגדילו את השימוש בתחבורה ציבורית, פחתו הפקקים, מהירות ודיוק התחבורה הציבורית עלו, וכך גם גדל מספר הנוסעים בתחבורה הציבורית.
הסבת נתיבים לנתיבי תחבורה ציבורית תורמת משמעותית לשיפור והנגשת התחבורה הציבורית לציבור בכפר סבא ולהפחתת זיהום האוויר. המטרה היא להוציא את האוטובוסים מהפקקים, לאפשר נסיעה רציפה ונוחה בתוך העיר ועד היעד הסופי, תוך הגברת מהירות הנסיעה הממוצעת של אוטובוסים בערים. שיפור בתדירות, באמינות ובנוחות הנסיעה. לאפשר לציבור התושבים אלטרנטיבה לשימוש ברכב הפרטי לטובת השימוש בתחבורה הציבורית.
לראש העמוד לראש העמוד

מה יכללו העבודות ?

מלבד הסבת נתיבים לנתיבי תחבורה ציבורית, יתבצעו גם עבודות לשדרוג הרחובות עבור הולכי הרגל ורוכבי האופניים, לרבות סלילת שבילי אופניים יעודיים, שידרוג המדרכות, תוספת ריהוט רחוב, ויצירת זהות אדריכלית אחידה, ייחודית ואטרקטיבית לרחוב.
לראש העמוד לראש העמוד

האם יעקרו עצים?

שימור העצים והצמחייה הקיימת, למעט עצים שנמצא בהם ריקבון או פגמי צמיחה אחרים, מהווה ערך משמעותי בפרויקט. במידה ויהיה צורך לעקור עצים, הם יועתקו למקום אחר ברחוב או ברחבי העיר. הוקצה שטח מסודר לנטיעת עצים חדשים, ומערכות ההשקיה ישודרגו.
לראש העמוד לראש העמוד

האם בעלי העסקים יפגעו מהפרויקט?

הניסיון מלמד ששיפור התחבורה הציבורית תורם לשגשוג העסקים באזור, כך היה ברכבת הקלה במרכז העיר ירושלים, וכן ברחוב אבן גבירול בתל אביב.
העובדה שרחוב וייצמן הוא רחוב מסחרי מרכזי הכולל לכל אורכו ומשני צדדיו עסקים, הזקוקים למיקום צמוד למדרכות לשם פריקה וטעינה, כמו גם ריבוי פניות ימינה וכניסה למגרשים או חניות, היוותה שיקול בבחירת נת"צ שמאלי ברחוב. נת"צ שמאלי ישאיר גם יותר מקום לחניות לאורך הרחוב לטובת המבקרים בעסקים. חלק מהחניות יוגדרו כאזורי פריקה וטעינה לטובת צורכי העסקים.

 

העבודות להקמת הנת"צים יתבצעו במקטעים, כאשר בכל שלב, תשמר הנגישות לחנויות ברחוב, ונושאי פריקה וטעינה יתואמו מול בעלי העסקים.

לראש העמוד לראש העמוד

מה יהיה עם מקומות החנייה ברחובות ויצמן וטשרניחובסקי?

הבחירה כאמור בנת"צ שמאלי בוויצמן תשאיר את רוב החניות. החניות שיבוטלו, יתווספו במוקדים בעיר לאורך הנתיבים (רוטשילד, תל חי, המייסדים, הבנים, הכלנית, החי"ל, חניון מגרש הספורט בי"ס ערן, חניון ביה"ס יצחק שדה, חניון רח' התוכנה)
לראש העמוד לראש העמוד

מתי יחלו העבודות?

בספטמבר 2018 צפויות להתחיל העבודות במסגרת מהיר לעיר.
בשלב הראשון תבוצע סלילה זמנית במרכז הכביש ברחוב ויצמן עד לרחוב העמק.
במהלך העבודות תתאפשר נסיעה בשני נתיבים לשני הכיוונים
החל מיולי 2019 ובמשך כ- 30 חודשים יתקיימו עבודות בצירים השונים (צפון ודרום), כאשר בכל שלב תתאפשר נסיעת רכב פרטי בנתיב אחד לפחות לכל כיוון.
לראש העמוד לראש העמוד

האם העבודות יבוצעו לכל אורך רחוב ויצמן?

העבודות יבוצעו במקטעים לכל אורך הרחוב.
לראש העמוד לראש העמוד

כיצד ישפיע הפרויקט על הפניות מרחוב ויצמן?

לצורך יעילות תפעולית מקסימלית לתח"צ ברחוב ויצמן, ומאחר ומדובר ברחוב מרכזי הכולל לכל אורכו ומשני צדדיו עסקים, הזקוקים למיקום צמוד למדרכות לשם פריקה וטעינה, כמו גם ריבוי פניות ימינה וכניסה למגרשים או חניות, נבחר נת"צ שמאלי, דו סיטרי במרכז הכביש, ולכן לא תהיה השפעה על הפניות ימינה. לגבי הפניות שמאלה – יבוטלו הפניות שמאלה להר תבור, גיסות השריון, משה דיין, הרצל, רוטשילד וירושלים
לראש העמוד לראש העמוד

מה יהיה על עומס התנועה בויצמן?

בכל שלב בעבודות תתאפשר נסיעת רכבים בלפחות נתיב אחד לכל כיוון.
עם סיום העבודות, ופתיחת הנת"צים, צפוי ששיפור השירות לתחבורה הציבורית יקל על עומסי התנועה באזור.
לראש העמוד לראש העמוד

מה יהיה על נפח התנועה הציבורית ויצמן וטשרניחובסקי?

בעתיד תגדל תדירות הקווים ובכך תגדל הנגישות של תושבי העיר לכל מקום.
לראש העמוד לראש העמוד

האם תהיה גישה לחנויות בזמן השיפוצים? כיצד תבוצע פריקת סחורה?

במהלך כל תקופת ביצוע העבודות תישמר נגישות מלאה לכלל העסקים וכן יתקיים תיאום עם בעלי העסקים להסדרת נושא הפריקה והטעינה של סחורה.
לראש העמוד לראש העמוד

היכן ימוקם שביל האופניים?

מסלול האופניים ייסלל בדרך השרון, טשרניחובסקי וויצמן, בהתאם לרוחב ומגבלות הרחוב. לפני מעבר בצמתים, על רוכבי האופניים יהיה לצאת ממסלול האופניים, לעבור למדרכה ולהשתלב לחצייה הצומת עם הולכי הרגל, בהתאם להנחיות מתשרד התחבורה לתכנון שבילי אופניים.
הפרויקט כולל סלילת שביל אופניים ברוחב 2.5 מ' לצדו הדרומי של ציר וייצמן. המקטע בין שביל האופנים לכביש הורחב ל-1.2 מ' וישמש כאזור למיקום עמודי תאורה ונטיעת עצים חדשים. הקמת מסלולי אופניים המופרדים מהכביש לבטיחות הרוכבים, לרבות שילוב אופטימלי עם התחבורה הציבורית, יגבירו את השימוש באופניים ויהפכו אותו לכלי תחבורה עצמאי-עירוני.

 

לראש העמוד לראש העמוד

לאן יגיע שביל האופניים?

שביל האופניים יתחבר לשביל שמגיע מרעננה, ייסלל לאורך רחוב וויצמן ודרך השרון.

 

לראש העמוד לראש העמוד

כיצד ידעו בעלי העסקים על מצב התקדמות הפרויקט?

הפרויקט יבוצע בתיאום עם בעלי העסקים, תוך שמירה על קשר רציף איתם באמצעות מוקד 106 של העירייה, קשרי קהילה מטעם חברת נתיבי איילון ובליווי כלל הגורמים המקצועיים בעירייה.  כל פנייה תיענה באופן מסודר ומהיר.
לראש העמוד לראש העמוד

האם הפרויקט החדש בטוח להולכי רגל?

בנת"צ יש 2 מעברי חציה ישרים, האחד קצר והשני ארוך יותר.
בכל צומת ברחוב ויצמן יוקמו מעברי חציה מרומזרים.
מפרט הבטיחות של הנת"צ יאושר בנוהל מחמיר שהוגדר ע"י משרד התחבורה וכולל ועדה מקצועית בהשתתפות נציגים מהרשות לבטיחות בדרכים, צוות התכנון, סוקרי בטיחות, הרשות המקומית והמשטרה. האישור הסופי ינתן ברמה הגבוהה ביותר של מנכ"לית משרד התחבורה.
ראוי לציין, כי בירושלים ובחיפה כל הנת"צים הם שמאליים. כך גם ברחוב בלפור בבת ים.

 

לראש העמוד לראש העמוד
תפריט אייקונים
דלג על תפריט אייקונים
קידום אתרים דרונט בניית אתרים
דלג לתוכן העמוד